skip to Main Content
I’ve Been Dieting All Morning.. Am I Skinny Yet?

I’ve been dieting all morning.. Am I skinny yet?

In mijn vorige blog gaf ik al een tipje van de sluier. Resultaat is 20{29aa0d88477d4635f9943be09fe761afa5310714244b517f13ffc9d398f29459} afhankelijk van training en voor 80{29aa0d88477d4635f9943be09fe761afa5310714244b517f13ffc9d398f29459} van voeding. Wat dit resultaat dan precies is dat is per persoon verschillend.

Vorige week had ik mijn intake bij mijn goh diëtist. Na een introductieronde vroeg mijn diëtist mij wat ik al wist over voeding en waarmee hij mij kon helpen. Met trots vertelde ik dat ik afgelopen jaar al 25 kilo ben afgevallen. Dit is mij gelukt door 3x per week te sporten en een calorietekort te creëren.

Wat ik al weet:

Om af te vallen en vet te verbranden is het belangrijk om een negatieve energiebalans te creëren. Dit betekent heel simpel gezegd dat je minder eet dan je verbruikt. Als jouw doel is om aan te komen, dan moet je in de basis geleidelijk iets meer eten en als je wilt afvallen dan moet je in de basis iets minder eten. Bij de energiebalans wordt er gekeken naar hoeveel calorieën je inneemt versus hoeveel calorieën je verbruikt.

Een calorie is eigenlijk niets meer dan een eenheid om aan te geven hoeveel energie bepaalde voedingsmiddelen leveren. Zelf kijk ik in de supermarkt ook altijd naar het aantal calorieën dat in producten zitten. Het ene sneetje brood is namelijk niet hetzelfde als het andere sneetje brood. Het verschil zit hem in de macro- en micronutriënten en vezels in een product. Drie bekende eigenschappen waar ik zelf veelal op let zijn: koolhydraten, eiwitten en vetten.

Hoewel ik dus wel weet waar ik op moet letten, gaat mijn diëtist mij helpen met tips over de juiste voeding voor mijn lichaam en mijn levensstijl. Bij mij draait alles om balans. Ik wil geen calorieën meer hoeven tellen, maar leren wat mijn lichaam op welk moment nodig heeft. Eerste tip van de diëtist: twee stuks fruit per dag! Dat vergeet ik helaas nog weleens.. Komende week gaat hij voor mij een voedingsschema maken. Ik ben benieuwd!!

Tot snel! Liefs, Samantha

Geef een reactie

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Privacy Settings saved!
Privacy-instellingen

Wanneer u een website bezoekt, kan deze informatie in uw browser opslaan of ophalen, meestal in de vorm van cookies. Beheer hier uw persoonlijke Cookie instellingen.

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services
Back To Top
Show